måndag 4 maj 2009

Leka med notebookprogrammet till smartboarden

Igår åkte jag med käre maken till Värmland där han skulle jobba. Han skulle skriva om Stefan Holms (höjdhopparens) debut i division 7-fotbollslaget Östra Deje IK.
För att maken skulle kunna skriva och skicka iväg sina artiklar stannade vi på ett Rasta utanför Mariestad på hemvägen.
Där tog käre maken fram sin Mac för att arbeta och där tog jag fram min Mac för att leka med Smartboardprogrammet Notebook.

Jag har laddat ner det till Macen och jag satt verkligen och övade mig i över 1 1/2 timma.
Vad roligt det programmet är och vad mycket man kan göraLänk i det programmet.
Att ha en smartboard skulle vara alla förunnat, tycker jag.
Även om man inte har en smartboard ännu (men hoppas får en kanske) så kan man bli medlem i smartklubben och få ta del av olika lektioner, happening med mera.
Gå in och titta där så får du se.

I kväll ska vi träffas i IT-nätverket för förskolan på Östra Palmgrensgatans förskola.
Vi ska få pröva deras smartboard och leka lite.
Välkomna dit. Avdelning Ekorren kl 18.00.
Jag lägger in adressen till Smartboardklubben här.
www.smartklubben.se
Ha en fortsatt bra dag.
//Anette

1 kommentar:

  1. Är lite fundersam över Stefan Holm. Han verkar starta i startgrupp 15 på gbg-varvet. Det betyder att han inte satsar på någon höjdartid, typ 1.45 ;)

    N

    SvaraRadera