tisdag 9 april 2013

Vårtecken

Åh, vad jag väntar på att få se den första Sädesärlan. Lite trevlig att se den på bilden som jag hämtat från Wikipedia. Tyvärr tycker den väl ännu att det är för kallt för att komma hit. Men det är ju en så kallad "almanacksfågel", den brukar ju komma i första delen på april.
Letade lite info om Sädesärlan och hittade denna sidan. Vill du läsa mer och se fler av de flyttfåglar som kommer i april kan du gå in här.

Ett av mina efterlängtade vårtecken såg jag i helgen. Då flög flera Citronfjärilar runt omkring mig när jag var ute i trädgården. Blir alltid lika glad att se dem.
Vill du läsa mer om våra fjärilar på våren kan du gå in här . 
Eller här.
Bilden tog jag här.
Nu är det bara att vänta på att våren kan infinna sig så man får se dessa "flygare" lite oftare.
Ha det gott
/Anette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar