torsdag 3 mars 2011

Behöver lite hjälp!

Hej! Jag är väldigt nyfiken på att höra om det är någon som har erfarenhet av att använda iPad i förskola och skola. Håller på att sammanställa lite förslag på appar och kan gärna dela med mig så småningom. Jag har letat på andra bloggar mm för att hitta tips, så jag har inte testat alla själv.
Men jag är alltså väldigt nyfiken på att ta del av andras erfarenheter.
Vill ni maila mig direkt så är min adress anette.nilsson@vastra.goteborg.se
Annars är det helt okej att skicka kommentarer på bloggen också.
Väntar med spänning...
/Anette

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Vad roligt att läsa på din blogg om ditt intresse för It i förskolan. jag är själv förskollärare och IT pedagog. Jobbar som lärarutbildare på lärarutbildningen i Borås. Vi har precis köpt in Ipad för att se hur vi kan använda de i utbildningen med våra studenter. Så jag håller också på att utforska vad som finns och vad som kan vara användbart. Ser fram emot att följa din blogg.
    hälsningar Lena

    SvaraRadera
  2. Stora Pekboken är en populär app bland mina 2-3åringar på jobbet. De har bara kört den i min iPhone än så länge men tycker det är jättekul att peka på rätt bild och spela memory.
    Har även appen i min iPad hemma men har inte haft med den på förskolan... än.

    Ser fram mot fler tips, då jag anser att iPaden är ett utmärkt pedagogiskt redskap till barnen.
    /Karin

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Jag kan dela med mig av de appar jag gått igenom, ca 50 st men behöver din mailadress.
    Skicka den till mig på anette.nilsson@vastra.goteborg.se

    SvaraRadera