måndag 8 februari 2010

Skapa en egen blogg.

Idag när jag besökte en förskola visade jag hur man startar en blogg. Det är väldigt lätt och tar max 10 minuter.
Min egen blogg är en skapad på blogger. Är du intresserad att skapa en egen ska jag visa hur man gör.
PÅ multimediabyrån visar Åsa Kronqvist hur man skapar en blogg på pedagogblogg. Du kan titta hur man gör detta här.
Jag visar med egna bilder hur man skapar en blogg på blogger. Skapade en blogg, som jag nu tagit bort, ifall någon undrar.



Gå in på www.blogger.com Skapa först ett google-konto om du inte har det redan.







Nu är det dags att bestämma ett namn på bloggen.








Att välja en mall kan vara svårt. Det finns många att välja bland.








Färdig!
Nu är det bara att börja blogga.
Lycka till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar